Follow this site

sabato 13 ottobre 2012

CANTINA PER UN PICCOLO PRESEPE POPOLARE / CELLAR FOR LITTLE PEOPLE NATIVITY

Ehiiiiii, siamo già a metà ottobre, necessariamente la passione per il diorama medievale deve ora lasciare spazio a quella per il presepe. Ho iniziato con una cantina che inserirò in un piccolo presepe popolare.

Ehiiiiii, we are already in mid-October, necessarily a passion for medieval diorama must now give way to that for the crib. I started with a wine cellar that will insert a small  popular crib.






Aggiunta del balcone e della base / Adding the balcony and the base




La dima autocostruita per sagomare gli elementi della ringhiera.
The self-made template to shape the elements of the railing.


8 commenti:

  1. You really are very good at creating scenery...the second, third and last pictures..take away the tiles underneath and it looks real.
    greetings
    paul
    PS..more pics of the jousting dio please :-D

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thanks Paul, actually the crib was my first love and I started this little crib as a gift to a dear aunt. I hope to come out a nice thing. As for the tournament, you're right, tomorrow should come here to me a friend to try to get good photos of it

      Elimina
  2. I agree totally with paul... but I go further and say that without the background in all pictures the little building appears real.

    RispondiElimina
  3. thanks Gowan, the house is still under construction. I plan to add an upper floor with a balcony. Soon new photos. Ciao!

    RispondiElimina
  4. WOW, this is great again, the walls with the bricks, the window and door, it's all so perfect!
    Great job for a small world!

    RispondiElimina
  5. Tx Remco. this work is on a scale greater than our dear 1/72. This allows me to improve the details. It will be a small crib with a few figures of about 7 cm, representing a nativity scene in the popular style.

    RispondiElimina
  6. Ciao, come sempre tutto è molto curato e ben fatto. Mi piacerebbe vedere anche qualche foto sulle tecniche di realizzazione. Per esempio, i mattoni che si vedono sulle parti non intonacate sono molto realistici e ben dipinti. Anche la grata murata nella pietra è molto ben fatta. Utilizzi dei kit o ti sei autocostruito tutto?
    Scusa se sono curioso ma, mi piace sempre apprendere tecniche nuove. Soprattutto quando vedo cose veramente ben fatte.
    Ciao

    RispondiElimina
    Risposte
    1. ciao! ti rispondo con piacere. Mi piacerebbe avere il tempo per creare ed organizzare dei post tipo "passo -passo", ma il più delle volte è una corsa contro il tempo, non basta mai.....comunque, i mattoni, come tutto il resto della struttura sono in polistirene estruso, rigorosamente autocostruiti, trattati con una spazzola metallica per renderli irregolari e dipinti con acrilici. La grata viene dalla mia cucina, sono stuzzicadenti! Raramente uso kit, ogni volta che posso preferisco autocostruire.A presto!

      Elimina